Návody a rady

NÁVODY A RADY

V online prostoru existují desítky systému, díky kterým můžete o své značce dát vědět své cílové skupině. Kvůli velké šíři je tak složité se v jednotlivých systémech vyznat, pokud se jim pravidelně nevěnujte. S jejich správou vám pomůžeme, stejně jako s jejich správným založením. První krok ke správnému nastavení je jejich nasdílení a propojení s našimi profesionálními účty. Jak na to?

Nejvyužívanější reklamní systém, který zajišťuje viditelnost vaší stránky pro uživatele Googlu a stránek, na kterých vyhledávač zobrazuje další reklamní formáty. Sdílení účtu je poměrně snadné. Stačí jít na stránku ads.google.com, kde se přihlásíte do svého účtu. V pravém horním rohu uvidíte své klientské číslo, které nám pošlete.

Následně požádáme o propojení účtu. Po odeslání žádosti obdržíte pozvánku – přijde vám upozornění do e-mailu, stejně tak žádost uvidíte mezi upozorněními ve vašem profilu na Google Ads. Pak už jen stačí v profilu třikrát kliknout:

Nástroje a nastavení (symbol klíče) -> Přístup k účtu -> Správci (záložka v horní liště) -> Přijmout

Další nástroj od Googlu, který využijete při tvorbě kampaní u Google nákupů a dynamického remarketingu, se jmenuje Google Merchant Center. I zde je postup k nasdílení účtů velmi jednoduchý. Nejprve se přihlaste do profilu na adrese merchants.google.ads. Vše důležité opět najdete pod ikonou se symbolem klíče (nastavení), kde uvidíte záložku Přístup k účtu.

Po kliknutí na záložku se vám načte obrazovka, kde už jen stačí kliknout na výrazné modré tlačítko plus. Posledním krokem k propojení účtu je zadání naší e-mailové adresy info@2gis.cz a kliknout na tlačítko Přidat uživatele.

Konkurenční nástroj Google Ads od českého vyhledávače Seznam.cz se jmenuje Sklik, který vám přivede uživatele využívající stránku Seznam.cz a stovky dalších partnerských webů. Jako první se opět přihlaste do svého účtu na stránce sklik.cz.

Sdílení přístupů funguje podobně jako u Google Ads. Z pravého horního rohu zkopírujte e-mailovou adresu, kterou nám pošlete. My opět pošleme pozvánku ke spolupráci. Žádost vám přijde na e-mail, kde stačí jen kliknout a o vaše se reklamy se už postaráme my.

Srovnávač zboží od společnosti Seznam.cz se jmenuje Zboží.cz a nasdílení profilu zvládnete jednoduše po přihlášení do klientské zóny na klient.seznam.cz. V panelu na levé straně klikněte na nastavení. Poté se vám zobrazí podkategorie, z nichž vyberte záložku účty s přístupem k mému účtu.

Na nové obrazovce uvidíte tlačítko nabídnout přístup, kde se vám po kliknutí zobrazí formulář, do kterého stačí napsat náš e-mail info@2gis.cz a kliknout na tlačítko Nabídnout přístup.

Zbožový srovnávač Heureka.cz se liší od ostatních srovnávačů, že přístup není možné sdílet se třetí stranou. Pro správu účtu tak budeme potřebovat vaše přístupové údaje.

Systém Mergado vám usnadňuje úpravu feedu vašeho e-shopu a stejně snadné je přidat účet třetí strany ke spolupráci. Po přihlášení do účtu stránce mergado.cz uvidíte v liště s doménou ikonu tří postav, na kterou stačí kliknout.

Na následující obrazovce už jen doplníte náš e-mail info@2gis.cz a nastavíte práva k obsluze účtu.

Nástroj na správu reklam na Facebooku a Instagramu se jmenuje Business Manager, o jehož správu se postaráme za vás. Stačí nám nasdílet přístup, což zvládnete po přihlášení do Business Manageru a v nastavení firmy kliknete na záložku partneři.

Na obrazovce uvidíte v sekci Partner, s nímž se budou sdílet položky, tlačítko přidat. Po kliknutí stačí doplnit naše ID 199039260538997 a potvrdit partnerství.

Zobrazování stránek na předních pozicích ve vyhledávání je cílem každé stránky. K měření výkonu webu slouží právě nástroj Google Search Console. Sdílení přístupu k němu zajistíte přihlášením do účtu na stránce search.google.com/search-console.

V levém horním rohu klikněte na ikonu tří čárek (tzv. hamburger) a následně na záložku vyhledat službu, na které vyberte svoje stránky, díky čemuž se dostanete do systému Google Search Console.

Zde stačí v záložce nastavení kliknout na Uživatelé a oprávnění, kde uvidíte v pravém horním rohu tlačítko Přidat uživatele. Po kliknutí se vám objeví formulář, do kterého napíšete náš e-mail info@2gis.cz a v rolovacím okně oprávnění vyberete úplné. Na závěr stačí už jen přidat a o zbytek se postaráme my.

Díky analytickému nástroji Google Analytics můžete sledovat chování návštěvníků webu i výsledky vašich marketingových aktivit. Po přihlášení na stránce analytics.google.com uvidíte úplně ve spod levého panelu symbol ozubeného kolečka, které vede do správy účtu. Na nové obrazovce uvidíte v prvním sloupci záložku správa uživatelů účtu, na kterou je potřeba kliknout.

V pravém horním rohu se vám zobrazí modré tlačítko plus a následně přidat uživatele. Do formuláře nazvaného Přidat oprávnění napíšete naši e-mailovou adresu info@2gis.cz. Před potvrzením přístupu ještě zaškrtněte oprávnění. Obvykle využíváme zaškrtnutí všech možností, důvody vám rádi vysvětlíme.

Sdílení přístupů funguje podobně jako u Google Ads. Z pravého horního rohu zkopírujte e-mailovou adresu, kterou nám pošlete. My opět pošleme pozvánku ke spolupráci. Žádost vám přijde na e-mail, kde stačí jen kliknout a o vaše se reklamy se už postaráme my.

Nástroj Google Tag Manager využijete pro správné nastavení měření a spuštění vybraných marketingových kampaní. Ačkoliv je pro správné nastavení GTM implementovat do vaší stránky kódy, zvládnete to i bez pomoci svého IT.

Po přihlášení na stránce tagmanager.google.com zvolte kontejner (váš web) a stejně jako při sdílení účtu Google Analytics klikněte na symbol ozubeného kolečka, které uvidíte v pravém horním rohu. Na následující obrazovce vyberte záložku účet klikněte na Správa uživatelů, kde uvidíte účty, které mají přístup ke kontejneru.

Nového uživatele přidáte kliknutím na modré tlačítko plus v pravém horním rohu. Otevře se vám formulář, do kterého napište náš e-mail info@2gis.cz a zaškrtněte políčka správce i uživatel. Před potvrzení je potřeba ještě kliknout na řádku oprávnění ke kontejneru na Nastavit vše, kde opět zaškrtněte všechny políčka (publikování, schvalování, úpravy, čtení).

Platnost oprávnění potvrdíte tlačítkem Hotovo a následně už jen kliknete na tlačítko Pozvat.

Můžeme poradit? Kontaktujte nás!

    Údaje zadané do formuláře budou zpracovány a uchovány v souladu s našimi pravidly pro zpracování osobních údajů jen a pouze za účelem vyřízení Vaší záležitosti.